Czytelnia

dr Grzegorz Zydek

tel. 504 332 664
Umów się online

Białko przy redukcji tkanki tłuszczowej

Zwiększenie udziału białka w diecie pozwala utrzymać właściwy poziom tkanki mięśniowej, co warunkuje szybsze tempo przemiany materii i skuteczniejsze spalanie kalorii, zarówno w czasie wysiłku jak i w spoczynku.

Białko jednak nie tylko przyspiesza metabolizm poprzez wpływ na budowę mięśni, ale także w bezpośredni sposób oddziałuje na wzrost wydatkowania energii przez organizm. Żaden inny składnik pokarmowy nie wykazuje tak silnego działania kalorygennego jak białko. Zwiększony jego udział w diecie potrafi nasilić przemianę materii nawet o kilkanaście procent, a także ten efekt najdłużej utrzymać. Składnik ten również w specyficzny sposób oddziałuje na układ hormonalny. Między innymi sprzyja uwalnianiu hormonu wzrostu – związku, który wykazuje silne działanie w obrębie tkanki tłuszczowej. Proces redukcji tłuszczu przebiega najefektywniej przy zwiększonej podaży białka i jednoczesnej redukcji kalorii z węglowodanów i tłuszczów. Dobre efekty przynosi zastąpienie jednego lub dwóch posiłków w ciągu dnia (najlepiej II śniadania i kolacji) koktajlem zawierającym ok. 35g białka. Należy jednak pamiętać, że zbyt drastyczne zachwianie proporcji w diecie pomiędzy ilością białka a pozostałych składników pokarmowych może spowolnić efekt redukcji tkanki tłuszczowej i doprowadzić do szybkiego efektu jo-jo.

autor: dr Dariusz Szukała

Białko przy redukcji tkanki tłuszczowej

Zwiększenie udziału białka w diecie pozwala utrzymać właściwy poziom tkanki mięśniowej, co warunkuje szybsze tempo przemiany materii i skuteczniejsze spalanie kalorii, zarówno w czasie wysiłku ...

czytaj więcej

Rodzaje odżywek białkowych

Powszechnie stosowane we wspomaganiu diety odżywki białkowe mogą różnić się nie tylko koncentracją składnika, ale również rodzajem zastosowanego białka.

czytaj więcej