Czytelnia

dr Grzegorz Zydek

tel. 504 332 664
Umów się online

Napoje w treningu siłowym

W trakcie treningów trwających nie dłużej niż 90min, nie ma zasadności podawania płynów węglowodanowych. W tym okresie zaleca się wypicie min. 1l wody. Kiedy trening odbywa się w wyższej temperaturze, zaleca się podawanie roztworów hipotonicznych, popijanych małymi łykami w trakcie treningu.

W trakcie łączenia treningów siłowych i aerobowych, gdzie łączny czas trwania wysiłku wydłuża się do pow. 2,5 godz. zaleca się przyjąć roztwór hipotoniczny w ilości 300ml między treningami (celem jest uzupełnienie wody i elektrolitów).

Bezpośrednio po treningu można rozważyć zastosowanie napoju hipertonicznego w ilości ok. 0,7g/kg masy ciała, ale nie większej niż 50g. Celem jest stymulacja procesu anabolizmu i przyspieszenie odnowy rezerw glikogenu. Przyjmowanie samego skoncentrowanego napoju węglowodanowego należy najlepiej połączyć z kompletnym preparatem aminokwasowym.

autor: dr Dariusz Szukała

źródło: fitdietetyk.pl

Przeczytaj inne porady z tej kategorii

Skutki odwodnienia wysiłkowego

Wrze 11, 2014 Woda i sole mineralne

Długi i intensywny trening może przyczyniać się zarówno do spadku ogólnej zawartości wody w organizmie, jak też prowadzić do niebezpiecznych jej przemieszczeń między wnętrzem komórek, ...

czytaj więcej

Straty wody podczas wysiłku

Wrze 11, 2014 Woda i sole mineralne

W warunkach wzmożonej aktywności fizycznej w organizmie dochodzi do znacznych ubytków wody i elektrolitów, co upośledzać może prawidłowy proces regeneracji, zmniejszać efektywność pracy oraz powodować ...

czytaj więcej